Ter ere van het 800-jarig bestaan van Diemen krijgt flat De Beukenhorst de muurschildering ‘Thuis in Diemen’. Dit initiatief komt van de gemeente Diemen, in samenwerking met Woonstichting Lieven de Key en de bewoners.
Het ontwerp van kunstenaar Gino Bud Hoiting is gebaseerd op gesprekken met bewoners. Daarin stonden samenhorigheid, gastvrijheid, gezelligheid en je thuis voelen centraal. De kleurrijke schildering nodigt uit tot een vrolijke reis omhoog langs de trappen. Op elke verdieping komt het thema ontmoeten terug: een praatje maken, samen koffiedrinken of eten delen. Bloemen en huisdieren versterken het gevoel van thuis.
Omdat De Beukenhorst op een zichtbare plek staat, vormt de muurschildering ook een welkom voor voorbijgangers.
De schildering wordt vanaf 18 mei aangebracht en is naar verwachting half juni klaar.
